Rainbow page separator

Propojení Jihlavské a Brněnské ulice je plánováno do pěti let

Čtvrtek, 14. Leden 2016

Žďár nad Sázavou / Jakým způsobem nejlépe financovat pokračování takzvaného malého obchvatu města, tedy propojení ulic Brněnská a Jihlavská, řešili zástupci žďárské radnice s ministrem dopravy Danem Ťokem. Podle jeho slov by bylo možné obchvat dokončit v režii státu, konkrétně z prostředků Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR. Za předpokladu, že by se komunikace v Jihlavské ulici, kudy vede krajská silnice, změnila na státní. „Protože by šlo o navázání obchvatu na krajskou komunikaci, je tady možnost, že bychom si s krajem vyměnili dvě silnice, takže by pak bylo možné do obchvatu investovat z prostředků ŘSD,“ sdělil Dan Ťok.
Pokračování „malého“ obchvatu, který by vytěsnil tranzitní dopravu z křižovatky v Jihlavské ulici, by mohlo být hotovo přibližně za pět let, množná i dříve. Šlo by asi o sedm set metrů nové silnice. Projekt by mohla urychlit také skutečnost, že pozemky potřebné pro stavbu obchvatu jsou prakticky stoprocentně ve vlastnictví města.
Nová část obchvatu Žďáru by představovala pokračování přeložky silnice I/19, která od podzimu vede od křižovatky u Mělkovic přes průmyslovou zónu a ústí na kruhové křižovatce v Brněnské ulici. „Domluvili jsme se, že ŘSD už letos zadá technickou studii propojení Brněnské ulice s Jihlavskou,“ uvedl žďárský starosta Zdeněk Navrátil.