Vysočina, vysocina, aktuality, sbírka, hospicová, péče
Rainbow page separator

Tříkrálová sbírka podpořila dostupnost hospicové péče

Středa, 21. Prosinec 2011

Vysočina / Tříkrálová sbírka podpořila rozvoj terénních služeb, a to mimo jiné prostřednictvím nákupu kompenzačních pomůcek, příspěvku na nákup automobilu a tažného zařízení pro Domácí hospicovou péči. „Automobil je nutnou součástí terénních služeb, které patří mezi nejlevnější typy služeb, protože jsou poskytovány přímo v domácím  prostředí uživatele. Pracovník se tak má možnost  rychle dostat k uživateli do hůře dostupných obcí i za nepříznivého zimního počasí. K dalším důležitým pomůckám patří i tažné zařízení, které slouží při přepravě objemných pomůcek pro pacienty. Jeho nákupem jsme zefektnili přepravu pomůcek, která byla do letošního roku závislá na dobrovolné pomoci,“ sděluje Marie Miličková, vedoucí Domácí hospicové péče. Ta nám poskytla vyprávění jednoho ze svých uživatelů, 65 leté ženy.

„Na den, kdy mi lékaři sdělili moji diagnózu, zhoubný nádor, se dlouhou dobu zapomenout nedalo. Náhle se mi okruh myšlenek zúžil pouze na blízkou budoucnost, své nejbližší, na to, jak moje nemoc bude probíhat a jak vše asi skončí. Nějakou dobu vše při léčbě vypadalo, že se lékaři snad i spletli a moje nemoc je zažehnána. Ne nadarmo se říká, že rakovina nebolí. Alespoň ne do určitého stádia.
Když se ohlédnu a zavzpomínám, co v té nejhorší době, kdy jsem ulehla na lůžko, bylo pro mě a moji rodinu záchranou, tak doporučení kontaktu na Oblastní charitu Žďár nad Sázavou. Konkrétně na Domácí hospicovou péči. Moje rodina Charitu oslovila z důvodu zapůjčení polohovacího elektrického lůžka, ostatních pomůcek a  pomoci při hygieně. Po operaci nádoru si matně pamatuji na svůj návrat domů. Vše mě bolelo, každou chvíli jsem se potřebovala pohnout do jiné polohy, ale bez cizí pomoci to bylo nemožné.
Vše pominulo příchodem pracovnice Domácí hospicové péče, která byla příjemná a ochotná nám vše ulehčit. Domluvily jsme se na službě a na zapůjčení lůžka. Trochu jsem si oddechla, ale vzápětí si uvědomila, že lůžko nemáme jak dopravit. Auto sice máme, ale žádný vozík. Pracovnice hospicové péče nás uklidnila a slíbila dovoz lůžka zajistit. Opět jsem paní z Charity zahrnula obavou, jak bude lůžko možné dopravit, když bydlíme v bytovce bez výtahu. Ani to nebyl problém. Ujistila mě, že je lůžko demontovatelné a skládá se z několika dílů. Při transportu lůžka hned druhý den pomáhal i dobrovolník Charity. Stále někdo přinášel další a další díl postele a já byla zvědavá, jak asi dlouho bude montáž trvat. K překvapení celé naší rodiny bylo lůžko pracovnicí spolu s dobrovolníkem smontováno do půl hodiny. Manipulaci s lůžkem mi pak pracovnice hospicové péče vysvětlila. Pečovatelky domácí hospicové péče se u mě pravidelně střídaly a pomáhaly mi s hygienou. Vždy pro mě měly milé slovo plné porozumění. V noci se mi lépe spalo a přes den jsem vše jaksi lépe zvládala.
Službu dále využívám i nadále a s polohovacím lůžkem jsem moc spokojená. Často se ale zamýšlím nad tím, jak právě zdánlivě nevýznamné věci viditelné mohou být nepostradatelné pro věci podstatné, neviditelné,. Myslím tím spokojenost, ulehčení života ve vážné nemoci, pokoj v srdci.
Ráda bych Domácí hospicové péči ve Žďáře nad Sázavou poděkovala. Nejen za technické praktické možnosti jako je třeba vozík na dopravu lůžek, ale i za pružnost, ochotu, obětavost a službu v těch chvílích nejtěžších. Ale to všechno člověk pozná, až když je sám nemocný a bezmocný.“

Domácí hospicová péče
Horní 22, 591 01 Žďár nad Sázavou

Zdravotní služba:
tel.: 566 626 041, mob.: 777 755 435, e-mail:  chops.zdar@charita.cz

Sociální služba:
mob.: 739 389 244, 733 755 869, e-mail: dhp.zdar@charita.czwww.zdar.charita.cz, vedoucí zařízení: Marie Miličková

Naším posláním je pomoci lidem, kteří bojují s těžkým nevyléčitelným onemocněním a umírajícím prožít poslední období svého života v domácím prostředí a zároveň poskytnout podporu a pomoc blízkým pečujícím osobám a umožnit jim nezbytný odpočinek.