Žďár nad Sázavou, zdar nad sazavou, aktuality, městský, úřad
Rainbow page separator

Žďárští zastupitelé chtějí být lépe informováni

Pondělí, 3. Říjen 2011

Žďár nad Sázavou/ Šetření, které má zmapovat spokojenost žďárských zastupitelů se servisem městského úřadu, ukázalo, že chtějí být lépe informováni. „Většina z nich se vyjádřila, že by uvítali, kdyby měli více času na podrobnější prostudování materiálů a podkladů od městské rady,“ popsala žďárská starostka a senátorka Dagmar Zvěřinová. Dokumenty jsou členům zastupitelstva totiž v současné době doručovány přibližně jednou za čtvrt roku před blížícím se zasedáním. To by se mohlo zanedlouho změnit. Zvažuje se totiž proměna jednacího řádu. Díky ní budou moci zastupitelé dostávat materiály v podstatě hned po zpracování výstupů ze zasedání městských radních. Tak by se mohli zastupitelé s projednávanou problematikou seznamovat průběžně a měli by na ni i více času. „Pro úředníky, kteří podklady rozesílají, to ale bude každopádně znamenat určitou změnu pracovního rytmu,“ podotkla Dagmar Zvěřinová. Řeší se také, jakým způsobem budou dokumenty členům zastupitelstva doručovány. Rozvoz přímo do vlastních rukou je totiž časově velmi náročný, často se také nedaří člověka na dané adrese zastihnout. „Ideální by to samozřejmě bylo elektronickou formou. Ne všichni zastupitelé ale mají notebooky, takže zvažujeme i to, že bychom jim je pořídili,“ řekl žďárský místostarosta Ladislav Bárta s tím, že vyšší finanční náklady by to nemuselo nutně znamenat – obálky, tisk podkladů a podobně v současné době stojí také nemalé peníze. Přestože určitou podobu změn jednacího řádu vedení okresního města zná, jeho konkrétní znění se musí ještě projednat.