Rainbow page separator

Klientů dopravního odboru přibývá, 38 % z nich je odjinud

Středa, 15. Květen 2019

Budova Městského úřadu ve Žďáře nad Sázavou

Žďár nad Sázavou / Na prodlužující se čekací dobu i volné termíny k objednání v odboru dopravy si stěžují žďárští obyvatelé. K tomuto jevu v průběhu posledních dvou let došlo v souvislosti s postupným zrušením místní příslušnosti registru vozidel a agendy řidičských průkazů. Jen za loňský rok bylo v agendě vozidel obslouženo o 2500 klientů více.
„Přestali jsme být úřadem pro 40 tisíc obyvatel správního obvodu obce s rozšířenou působností, ale stali jsme se kontaktním místem pro 6,6 milionu řidičů a 7,5 milionu vlastníků vozidel z celé republiky. To, na co jsme byli v minulosti právem hrdí, tedy kvalita služby a rozsah úředních hodin, se nyní jeví jako hlavní příčina abnormálního počtu klientů, kteří chtějí vyřídit své požadavky pět dnů v týdnu a na rozdíl od jiných úřadů na počkání,“ konstatoval vedoucí odboru dopravy žďárského městského úřadu Jaroslav Miklík.
„Cizích“ klientů je již osmatřicet procent ze všech obsloužených. Jako vhodné řešení se však nejeví ani možné personální posílení agendy. „Jsme jednak omezeni prostorem a navíc při zohlednění předností našeho úřadu by to znamenalo „natažení“ dalších klientů i z jiných, třeba i větších měst, kterým by se vyplatilo zajet si několik desítek kilometrů k nám, a problém by byl stejný,“ doplnil Jaroslav Miklík.