Rainbow page separator

Počet diváků ve žďárském Kině Vysočina se meziročně zvyšuje

Čtvrtek, 23. Srpen 2018

Kino Vysočina Žďár nad Sázavou

Žďár nad Sázavou / Více než dvacet tisíc lidí zatím letos navštívilo žďárské Kino Vysočina. Loni šlo o 18 670 návštěvníků, o rok dříve jich do biografu přišlo 12 485 a v roce 2015 to bylo 11 455 lidí. „Výsledky hospodaření společně s vysokou průměrnou návštěvností, která je třetí nejvyšší v rámci republiky, ukazují, že modernizace prostor i programové nabídky se daří do takové úrovně, že nám žďárští občané a především mladší věková kategorie nejen neodjíždí do okolních kin a multikin, ale že se k nám učí chodit návštěvníci ze širokého okolí, kde bylo kino v minulých letech zrušeno, například z Bystřicka, Novoměstska či Havlíčkobrodska,“ vyjádřila se ředitelka příspěvkové organizace města Kultura Žďár, která Kino Vysočina od října 2014 provozuje. Od té doby se toho dost změnilo, což se týká nejenom první etapy modernizace interiéru biografu, zavedení prodejního on-line systému, vybudování bufetu Biják café nebo výraznější propagace. „Kino promítá od čtvrtka do neděle, vždy dva až tři filmy denně. Součástí programové nabídky je mimo jiné Filmový klub pro náročnějšího diváka, nabídka pro školy, filmy se slevou pro seniory, menší filmové festivaly pro děti, příznivce dokumentů či hudby, Vánoce v kině nebo přímé přenosy koncertů a další,“ připomněla ředitelka. Oblíbené jsou také filmy naslepo, kdy lidé dopředu nevědí, na co jdou, a zaplatí až na konci podle toho, na kolik sami film ocení. „Snažíme se rovněž o akce typu Hororová noc, Večer s Deadpoolem – odvysílání dvou filmů po sobě se zvukovými a světelnými efekty v předsálí i sále, v kombinaci s obsluhou baru a uvaděčů v maskách, včetně speciálních drinků, a se zvýhodněnou cenou vstupenek na oba filmy. V podobném duchu probíhají i půlnoční předpremiéry atraktivních filmů,“ dodala Marcela Lorencová s tím, že se zároveň snaží rozšířit komunikaci s divákem prostřednictvím sociálních sítí, vymýšlet soutěže o menu v baru, slevu na vstupenky či filmové kvizy.