Rainbow page separator

PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH – Pavel ROSECKÝ

Pátek, 10. Červenec 2020

Pavel Rosecký, majitel firmy AUTO ROSECKÝ s.r.o., za dvacet let podnikání vybudoval v Jamské ulici ve Žďáře servis osobních, dodávkových, nákladních i zemědělských‚ a stavebních strojů. Kromě toho nabízí v regionu služby, které se mohou hodit jak na cestách, tak při budování nebo údržbě bydlení.

Opravujete osobní i nákladní auta nebo zemědělské stroje – měl jste je rád už jako malý kluk?
Pocházím z krásné vesnice Sirákov z rychty. Vždy jsme doma měli koně, dobytek, zkrátka velké hospodářství. A proto jsme měli traktory, motorky, auta a zemědělskou techniku, o kterou bylo třeba se starat. To mě vždy bavilo a baví doteď. Pořád jsem se v něčem vrtal, táta měl a stále má doma dílnu, kde se opravovaly auta, traktory a ostatní stroje. Praxi jsem tak měl vlastně dříve, než jsem se vůbec začal učit automechanikem.

Jaká byla vaše cesta k podnikání?
Po škole jsem se v Třebíči vyučil automechanikem. Nastoupil jsem do servisu k Jarošovi do Nového Veselí, po dvou letech šel na vojnu a po ní se tam zase vrátil. Po nějakém čase jsem asi na dva roky zkusil jezdit s tatrou pro Agroslužby ve Veselíčku. Potom ale nebylo moc práce, takže to nakonec došlo tak daleko, že jsem si sám sháněl zakázky, abych vůbec mohl jezdit. Dopravák mě na té práci vždycky nechal tak měsíc, pak ji dal jiným řidičům a já si zase hledal něco jiného. Tehdy mně došlo, že podobným způsobem mohu pracovat sám na sebe, a tak jsem se rozhodl, že začnu podnikat.

Jaké byly začátky?
Začal jsem s autoservisem v lednu 2000 v pronajaté dílně v Matějově. V létě jsem pak koupil nákladní auto Liaz Trambus Mates s tím, že po odpoledních, abych si vyčistil hlavu, budu jezdit pro písek. Později přibyla první tatra, další zakázky i první zaměstnanec, který se mnou, mimochodem, pracuje dodnes. Po roce jsem přestěhoval dílnu do Jamské ulice ve Žďáře, kde jsme dodnes. Od té doby už ale máme kolem dvaceti zaměstnanců. Těší mě stálý pracovní kolektiv, na který je spolehnutí a bez něhož by toto všechno nešlo dělat.

Je váš servis specializovaný na konkrétní značku vozidel nebo zákazníkům nabízíte nějakou speciální službu?
Opravujeme všechno, převažují samozřejmě škodovky nebo volkswageny. Obvykle odmítám ty, kteří přijedou opravdu vrakem, když už dopředu vím, že oprava auta by převýšila jeho hodnotu. Může se ale stát, že majitel má k tomu autu osobní vztah, třeba že v něm jezdili už jeho rodiče a podobně, takže v tom případě se mu snažím vyjít vstříc a nějak se s ním domluvit.

Co všechno zákazníkům nabízíte?
Nabízíme komplexní autoservis pro osobní, dodávkové i nákladní automobily, traktory, zemědělské stroje, bagry a veškerou další dopravní techniku. Počínaje pick-up servisem (vyzvednutí vozidla u zákazníka se zpětnou dopravou, případný odvoz zákazníka na požadované místo), dále i provedení veškerých mechanických, elektroinstalačních, karosářských a lakýrnických prací, objednání a vyřízení STK a emisí nebo generální opravy aut. Plníme a provádíme servis autoklimatizací, nabízíme autodiagnostiku, přezujeme a opravíme pneumatiky, provádíme 3D geometrii, vyčistíme auto, zajistíme vyřešení pojistných událostí atd.
Dalším odvětvím je nákladní autodoprava nad 3,5 tuny po celé republice. Převážíme sypký stavební materiál a podobné komponenty, dále zemědělské komodity, zabýváme se také vývozem odpadních vod i přípravnými a pomocnými pracemi pro zemědělská družstva a podobná zařízení.
Koncem roku 2016 jsme se rozšířili o prodejnu náhradních dílů pro osobní, dodávková i nákladní vozidla, traktory a další techniku, včetně autopříslušenství. V nejbližší době hodláme otevřít a provozovat vrakoviště. Obecně našim zákazníkům nabízíme profesionální přístup, flexibilitu, rychlost a zkušenosti.

Poskytujete ještě i nějaké další služby?
Naše odtahová služba funguje non–stop a jsme schopni odtáhnout cokoliv až do 40 tun. Nabízíme také stěhovací služby – přestěhujeme dům, byt nebo kancelář. V zimním období pak jezdíme pro Správu a údržbu silnic, vytahujeme zapadlá auta a děláme údržbu silnic.

Na co většina řidičů při provozu auta zapomíná a co zároveň nejčastěji řešíte?
Řidiči nejčastěji zapomínají na pravidelnou údržbu a řeší až následky. Pravidelné servisní prohlídky už absolvuje málokdo. Dodržují je především firmy a starší šoféři, kteří na to byli zvyklí. Většina řidičů si na servis vzpomene až v okamžiku, když mění pneumatiky, a my je upozorníme, že například brzdové destičky jsou na hraně, mají volné čepy a podobně. Anebo se objednají až před technickou kontrolou. Ale jinak všichni jezdí, dokud to jezdí.

Jak často je třeba zkontrolovat a doplnit klimatizaci?
Alespoň jednou ročně. Lidé to ale většinou řeší až v okamžiku, kdy klimatizace nechladí a nepříjemně páchne. Klimatizaci by si měl navíc nechat zkontrolovat každý, kdo se chystá na letní dovolenou, protože řešit rozbitou klimatizaci například v Chorvatsku se opravdu nevyplatí. Ideální je nechat si před cestou zkontrolovat celé auto. Kromě osobních automobilů kontrolujeme a doplňujeme také klimatizace u nákladních aut, traktorů a ostatních zemědělských a stavebních strojů a není třeba se k tomu objednávat.

Jaký je váš vozový park?
Máme osmadvacet strojů, jako jsou nákladní auta, traktory, bagry, drťák nebo nakladač. Co nikdo asi v okolí nemá, je desetikolový náklaďák Ginaf s nosností dvacet osm tun. Mezi největší patří traktor Fastrac, se kterým jezdíme i na závody – pro odreagování. Je to nejrychlejší traktor, jede sedmdesát kilometrů v hodině. Naposledy jsme byli na traktoriádě v Borovníku a v Dobrohostově, kde jsme vyhráli první místo v jízdě zručnosti.

Zažil jste při práci nějakou veselou historku?
Zákazník měl u nás auto na opravu, byla to bouračka na levou stranu, protože popeláři posunuli popelnici o kousek dál, než stávala obvykle, a on ji nabral. Rozbil si světlo, nárazník i blatník. Opravené auto si vyzvedl v osm hodin a o půl deváté přijel znovu s rozbitou druhou stranou – zase světlo, nárazník a blatník. Popeláři totiž mezitím tu popelnici přestěhovali na opačnou stranu, takže ji pro změnu nabral zprava.

Dnes jste ve firmě spíše šéf, anebo montér, mechanik nebo řidič?
Já jsem takzvaně děvečka pro všechno. Když se zrovna nejezdí a nikdo nemá dovolenou, tak firmu hlavně řídím. Ale když jsou zaměstnanci na dovolené, anebo je hodně práce, tak v tu chvíli jsem mechanikem, řidičem, sednu do bagru a pracuji, kde je potřeba.

Co vám vaše práce přináší?
Potěšení a smysl života. Baví mě to, a tak to dělám.

Máte nějaké motto, podle kterého se řídíte?
Náš zákazník, náš pán. Snažíme se a chceme, aby to platilo.

Čím se podle vás odlišujete od konkurence a proč by tedy lidé měli jet právě k vám?
Dovedeme vyjít vstříc každému zákazníkovi, navíc naše služby na sebe navazují. Od odtahu přes opravu auta, vyřízení pojistné události, půjčení náhradního vozidla. Dovezeme materiál, přestěhujeme, rozdrtíme, zrecyklujeme…

Máte nějakou zálibu, které se věnujete ve svém volném čase?
Já jsem v práci prakticky stále, ale když to jde, rád hraju nohejbal, snažím se pravidelně vždycky v neděli. Na více není čas.

Jamská 2436/5, Žďár n. S.
tel.: 602 887 666
www.autoroseckysro.cz

Foto: Martin Halama

(pm)