Rainbow page separator

Třetí ročník Festi valu vína má náhradní termín, milovníci ušlechti lého moku se sejdou 5. září

Čtvrtek, 3. Září 2020

Žďár nad Sázavou / Tradiční Festival vína, jehož konání v březnu zhatil koronavir a opatření s ním spojená, má náhradní termín. Uskuteční se ve žďárském Domě kultury v sobotu 5. září od 13 do 19 hodin.

Jeho návštěvníci dostanou možnost ochutnat vína z Čech, Moravy i zahraničí, a to od dvanácti vinařů. Vstupné vyjde na 150 korun, záloha na degustační skleničku na padesáti korunu.
„Podstatou akce vlastně je, že lidé mohou v příjemném prostředí ochutnat různá kvalitní vína, a pokud jim některá zachutnají více než ostatní, mají možnost si je za výhodnou cenu přímo od vinařů koupit domů. Letošní festival byl v březnu zrušený tři dny před termínem, takže nám nezbývá než doufat, že v září už to vyjde a spokojení budou jak návštěvníci, tak i vinaři,“ uvedla za pořadatele Pavlína Mokrá.

Jedním z letošních vystavovatelů se stane například Vinařství U Samsonů z Velkých Němčic, jehož založení se datuje do roku 1880. Dnes se v rodinném podniku angažuje v pořadí už pátá generace. Vyrábějí tam vína tradiční technologií bez umělých kvasinek, s vlastními odrůdovými zákvasy a minimem chemie. Taková vína se vyznačují jemnější aromatikou, harmonií, příjemnou kyselinkou, zbytkovým cukrem, vysokým extraktem a odpovídajícím alkoholem. Na festivalu se objeví i produkty rodinného Vinařství Pavka z Čejkovic, které navazuje již na třetí generaci zabývající se výrobou vína. Výsledkem jejich práce jsou osobitá vína charakteristická pro čejkovický region.

Degustaci ušlechtilých vín stylově doprovodí Horácká muzika a moderátorem akce, kterou podpořilo i město Žďár nad Sázavou a Vinařský fond, se opět stane Pavel Bláha. Chybět nemohou ani různé kulinářské dobroty, protože alkohol se nemá konzumovat na lačný žaludek, a nad průběhem festivalem budou i tentokrát bdít desítky lidí. „O prodej vína a ochutnávky se stará přes 40 lidí, dalších 30 pak o kulturní program. A deset lidí jsou pořadatelé nezbytní k tomu, aby akce, za jejíž přípravou stojí obrovské množství mravenčí práce všech zúčastněných, konečně zdárně proběhla,“ dodala Pavlína Mokrá.