Bystřice nad Pernštejnem, aktuality, poradna, obrana spotřebitele
Rainbow page separator

V Bystřici zahájí činnost poradna pro spotřebitele

Úterý, 6. Srpen 2013

bnp-urad-300x225Bystřice nad Pernštejnem / Dvakrát do měsíce – každé sudé pondělí od 15 do 17 hodin – bude od září v bystřickém městském úřadu fungovat poradna pro spotřebitele. Bystřická radnice totiž zahajuje spolupráci s organizací Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace (SOS – Asociace).

Důvodem zřízení poradny je zvyšující se zájem obyvatel města o poradenství, protože se množí problémy při uzavírání smluv na dálku, které se později ukazují jako nevýhodné. Lidé nezřídka potřebují poradit ohledně exekucí či insolvence, neví, jak postupovat při reklamačních řízeních. Spotřebitelé obvykle dostatečně neznají svoje práva a nedokáží se účinně bránit.

Lidé se tak od září mohou obracet na bystřický živnostenský úřad, který jim zprostředkuje pomoc, případně mohou svůj problém bezplatně konzultovat přímo s odborným pracovníkem SOS – Asociace v poradně.

Bystřická radnice se zřízením poradny nebude mít žádné výdaje, poskytne k jejímu fungovaní jenom prostory v městském úřadu a počítačové vybavení.