Rainbow page separator

Využívaná dotazovna na webu města by měla dostat novou formu

Pondělí, 29. Březen 2021

Městský úřad Žďár nad Sázavou

Žďár nad Sázavou / O zlepšení formy komunikace s obyvateli města má zájem žďárská radnice. Změna by se měla dotknout dotazovny na webových stránkách města, kam lidé v podstatě anonymně píší svoje dotazy, postřehy, upozornění, stížnosti i pochvaly adresované vedení města či úředníkům jednotlivých odborů městského úřadu.
„Rádi bychom změnou formy dotazovny odstranili anonymitu těch tazatelů, kteří někdy příliš nepřemýšlí nad tím, co píší, a většinou nepřispívají ke zlepšení věcí. Můžeme polemizovat o tom, že někteří tazatelé právě díky anonymitě dávají dobré tipy a nápady, ale těch je právě méně než těch druhých. Rádi bychom tedy v zájmu transparentnosti dotazovnu změnili, aby opravdu plnila svůj účel, byla zdrojem inspirace, konstruktivních podnětů a návrhů, které pomohou ke zlepšení života ve městě,“ sdělila tajemnice žďárského městského úřadu Martina Hostomská. Zatím však není jasné, jakou podobu bude nová dotazovna mít.
Dotazovnu na webu města, kam obyvatelé města zasílají svoje reakce, v roce 2015 doplnila služba Lepší místo. Jejím cílem bylo zlepšení komunikace mezi obyvateli a úředníky a rychlejší řešení konkrétních problémů – do aplikace bylo možné vkládat i fotografii nedostatku a poté kontrolovat, zda a jak je záležitost řešena. Lepší místo po třech letech skončilo, město se poté zaměřilo na vývoj vlastních způsobů komunikace.