Rainbow page separator

Na účty lidí utočí podvodníci vydávající se za zástupce bank

Středa, 31. Březen 2021

Policie, auto

Žďársko / Na telefonické pokyny ke změnám hesel a převodům peněz nikdy nereagujte, doporučují lidem vysočinští kriminalisté. V posledních dnech prověřují hned několik případů, kdy se klienti bankovních ústavů stali terčem útoků podvodníků, kteří je připravili o peníze. „Podvodníci se v profesionálně znějících telefonátech vydávají za pracovníky banky a klienta informují o tom, že byl napaden jeho bankovní účet a požadují po něm přihlašovací údaje do elektronického bankovnictví, aby bylo možné účet co nejrychleji zablokovat,“ informoval náměstek ředitele Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina pro službu kriminální policie a vyšetřování Pavel Peňáz. Následně podvodníci nabídnou klientovi možnost převedení jeho finančních prostředků na bezpečný účet. Jindy se mu zase snaží namluvit, že si někdo uzavřel jeho jménem úvěr na určitou finanční částku, ovšem své peníze může získat zpět, když si uzavře úvěr ve stejné výši a peníze převede na bezpečnější účet. Všechny podobné transakce jsou podvodné a jejich účelem je vylákat z nic netušícího člověka jeho peníze. Postižení pojmou podezření často už po ukončení telefonické komunikace a kontaktují svoji banku, kde zjistí, že ze svého účtu skutečně nechali převést své úspory na neznámý účet.
Kriminalisté se proto obracejí na veřejnost, aby lidé na podobné podvodné telefonáty nereagovali. „Žádný peněžní ústav, a to ani v současném období, kdy se výrazně omezují osobní kontakty mezi lidmi, s klientem nekomunikuje tímto způsobem. Čísla účtů, přístupové údaje k nim, hesla, čísla platebních karet, přístupová hesla k internetovému bankovnictví, PIN k platební kartě – to všechno jsou údaje, které se z důvodu zneužití nikomu nesdělují,“ připomněla policejní mluvčí Dana Čírtková s tím, že v případě, že je po lidech někdo požaduje, je třeba neprodleně kontaktovat banku, případně i policii.